مقدمه
آپدیت های مایکروسافت ادامه دارد: این بار ما ایده روشنی از برنامههای این شرکت برای کنسول نسل بعدی Xbox داریم که در سال 2028 به بازار میآید. اسنادی که به عنوان بخشی از دادگاه Federal Trade Commission (FTC) در مورد خرید Activision Blizzard منتشر شدهاند، شامل یک پیشنهاد با تاریخ می 2022 است که شامل یک اسلاید در مورد “نسل بعدی بازیها در مایکروسافت” است.
روند طرح مایکروسافت
در این اسلاید، برنامههای مایکروسافت در سال گذشته فاش میشوند. این شرکت یک “پلتفرم بازی هیبرید نسل بعدی” را برنامهریزی کرده است که توانایی ترکیب قدرت کلاینت و ابر را دارد تا “سطوح جدیدی از عملکرد را فراهم کند که فقط با قدرت سختافزار کلاینت امکانپذیر نیست”.
مشخصات سختافزاری
در این اسلاید به تفصیل به سختافزاری که هنوز معرفی نشدهاست اشاره شده است و احتمالاً شامل یک CPU ARM64 و یک GPU از AMD میشود. در متن آورده شده است که “سازگاری پیشرفته” نیز مطرح شده است. همچنین، از “DirectX ray tracing نسل بعدی”، نورپردازی جهانی دینامیک، رزولوشن بر اساس یادگیری ماشین و بهینهسازیهای رندرینگ میکروپلیگون نیز یاد شده است.
پلتفرم بازی “کلود هیبرید”
در ادامه، اسناد اشاره به یک “سیستم عامل نازک” برای دستگاههای مصرفی یا دستی با هزینه کمتر از 99 دلار میکنند. این نشان میدهد که مایکروسافت برنامه دارد تا بازیکنان بتوانند از یک دستگاه دستی با استفاده از ابر بازی کنند. در یک اسلاید دیگر، مایکروسافت به بازیهای “کلود هیبرید” برای کنسول نسل بعدی خود اشاره میکند.
زمانبندی تولید کنسول نسل بعدی
با توجه به اسناد منتشر شده، مایکروسافت در حال حاضر در فاز طراحی سختافزار قرار دارد و اگر همچنان برنامه ای که در سال گذشته تعیین کرده است را دنبال کند، دستگاههای توسعه در سال 2027 آماده میشوند. به نظر میآید که هدف اصلی مایکروسافت از تولید کنسول جدید، عرضه آن در اواخر سال 2028 بوده است.
تمرکز بر فناوری کلود و هوش مصنوعی
واضح است که مایکروسافت در نسل بعدی کنسولهای خود بسیار بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین تمرکز دارد و از آن برای بهینهسازی و افزایش عملکرد بازی، عملیات و توسعه برای بازیکنان و خالقان استفاده خواهد کرد.
توسعه بازیها توسط بازیکنان
بر اساس اسناد منتشر شده، مایکروسافت در نظر دارد یک “پلتفرم بازی و برنامه فراگیر” ایجاد کند که به افراد امکان میدهد تا بازیهای خود را توسعه دهند، شاید مشابه پلتفرم توسعه Roblox. این تماماً با اظهارات اخیر Sarah Bond، مدیر ارشد اکس باکس، در مورد پتانسیل هوش مصنوعی برای توانایی بازیکنان به عنوان توسعهدهندگان بازی در اکوسیستم اکس باکس همخوانی دارد.
بروزرسانیهای دیگر
آپدیت ها شامل جزئیاتی همچون بروزرسانی نسل میانی اکس باکس در سال آینده نیز میشوند، که شامل نسخه بدون دیسک از Xbox Series X با فضای ذخیرهسازی افزوده شدهاست. همچنین باید به مواردی مانند اضافه کردن پشتیبانی از Wi-Fi 6E و Bluetooth 5.2 به Xbox Series S اشاره کرد. همچنین این نسل جدید از کنسولها همراه با یک کنترلر جدید خواهد آمد که ویژگیهای متنوعی از جمله سنسور شتابسنج، فیدبک لمسی دقیق و قابلیت اتصال مستقیم به ابر را دارا خواهد بود.
نتیجه
مایکروسافت در حال برنامهریزی و توسعه کنسولهای نسل بعدی Xbox خود با تمرکز بر فناوری کلود و هوش مصنوعی به منظور ارتقاء تجربه بازیکنان و توسعهدهندگان بازی است. این تغییرات و بهروزرسانیها احتمالاً به عنوان مرحلههای مهمی در تکامل بازیهای ویدئویی و تکنولوژی مربوطه در آینده شناخته خواهند شد.
برای دیدن پست های بیشتر به بخش های اخبار و آموزش سایت ما سر بزنید.