مایکروسافت در حال خرید اکتیویژن بلیزارد

مایکروسافت در حال خرید اکتیویژن بلیزارد با مبلغ 68.7 میلیارد دلار ساعتی پیش صفحه توییتر ایکس باکس با انتشار متنی خبر از ملحق شدن غول بازی سازی جهان اکتیویژن بلیزارد به خانواده ایکس باکس رو داد و جهان گیم رو به شوک فروبرد
در صورت تایید این قرار داد به مایکروسافت مالکیت فرانچایزهایی مانند کالاف دیوتی دیابلو و ورلد اف وارکرفت و …. داده میشه


متن توییت ایکس باکس: امروز یک لحظه تاریخی است ما با هیجان اعلام می کنیم که فرنچایزهای مشهور جهان و افراد با استعداد در
اکتیویژن بلیزارد به تیم ما ملحق خواهند شد


همچنین فیل اسپنر رییس بخش ایکس باکس با توییتی در واکنش به این خبر:
ما مشتاقانه منتظر همکاری با دوستان با استعداد و فداکار در سراسر اکتیویژن بلیزارد هستیم. به عنوان یک شرکت ما متعهد به مسیر خود برای گنجاندن در هر جنبه ای از بازی در بین کارمندان و بازیکنان هستیم.
در صورت تایید این معامله انتقال کامل این دو کمپانی به مایکروسافت در سال 2023 انجام خواهد شد و تا تاریخ 30 ژوئن 2023 این دو کمپانی مستقل به کارشون ادامه میدن


همچنین تا نهایی شدن پروسه انتقال مالکیت عرضه عنواین این کمپانی برای پلتفرم های خارج ایکس باکس ادامه خواهد داشت و هنوز خبری برای انحصاری شدن یا نشدن این عنواین بعد از انتقال مالکیت در دسترس نیست و بعید میدانیم این عنواین به زودی به سرویس محبوب گیم پس که اکنون به 25 میلیون مشترک رسیده اضافه بشه.


همچنین بابی کوتیک که خیلیا اون رو ریشه تمامی مشکلات اخیر بلیزارد میدونن تا پایان انتقال شرکت در سمتش باقی میمونه و هنوز تصمیمی برای اخراجش توسط مایکروسافت گرفته نشده.
پس از انتقال مایکروسافت بعد از سونی وتنست به سومین شرکت بزرگ بازیسازی دنیا تبدیل خواهد شد.

دقیقا از سال پیش بود که جنگ خرید شرکت های بازی سازی شروع شد و باید دید واکنش رقیب سنتی ایکس باکس یعنی پلی استیشن به این اخبار چه خواهد بود.

برای دیدن خبر های بیشتر به صفحه اخبار وو آنلاین مراجعه کنید.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
اشتراک گذاری مطلب :

مطلب های مرتبط