پلیر هوسینگ در اکسپنشن Midnight بازی World of Warcraft

سلام به تمام قهرمانان آزروث و همراهان همیشگی وو آنلاین!

معرفی Midnight و پلیر هاوسینگ

اکسپنشن جدید World of Warcraft: Midnight اواخر سال 2025 معرفی شد و انتظار می‌رود اوایل 2026 عرضه شود. مهم‌ترین ویژگی این اکسپنشن، اضافه شدن سیستم پلیر هاوسینگ (Player Housing) است؛ برای اولین بار بازیکنان می‌توانند خانه شخصی خود را در دنیای آزروث بسازند و تزئین کنند. ایون هازیکوستاس، کارگردان ارشد بازی، می‌گوید پیاده‌سازی هوسینگ پروژه‌ای بزرگ بوده که چند اکسپنشن زمان برده تا با عرضه Midnight نهایی شود. علاوه بر این، اعضای تیم توسعه تأکید کرده‌اند که با آوردن هاوسینگ به بازی بعد از 20 سال، یک لایه جدید خودبیانگری و خلاقیت به WoW اضافه می‌شود. به عبارت دیگر، خانه‌سازی پلیرها حق تصاحب کوچک‌شده‌ایی از جهان بازی را به آنها بازمی‌گرداند و تجربه‌ای دلنشین و نو در اختیارشان می‌گذارد.

لینک مقاله : معرفی کامل اکسپنشن میدنایت

دسترسی اولیه و اشتراک‌گذاری

در حال حاضر، تنها پیش‌نیاز شناخته شده برای Player Housing، انتظار برای عرضه آن در زمستان 2025 است. با این حال، دسترسی زودهنگام (Early Access) به این قابلیت برای کسانی که Midnight را پیش‌خرید می‌کنند، فراهم خواهد شد. این موضوع به بازیکنان این امکان را می‌دهد که پیش از عرضه رسمی، خانه‌های رویایی خود را در آزروث بسازند و تزئین کنند. نکته قابل توجه دیگر این است که خانه‌ها بین کاراکترهای Warband شما به اشتراک گذاشته می‌شوند. این بدان معناست که کاراکترهای مختلف شما، حتی اگر از فکشن‌های متفاوتی باشند (مثلاً یک اورک در خانه Alliance)، می‌توانند به خانه دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند. پاداش‌های مربوط به Housing و مجموعه‌های دکوراسیون نیز در سراسر Warband به اشتراک گذاشته می‌شوند، بنابراین می‌توانید دکوراسیون‌های کسب شده را با هر کاراکتری استفاده کنید.

این رویکرد کراس-فکشن (Cross-Faction) نه تنها برای Warband ها، بلکه برای دوستی‌ها نیز صدق می‌کند. شما می‌توانید با حداقل محدودیت‌های فکشنی، در خانه‌های دوستان یا هم‌گروهی‌های خود زندگی کنید یا به آن‌ها سر بزنید. به عنوان مثال، اگرچه کاراکتر Human شما نمی‌تواند در منطقه Horde خانه بخرد، اما کاراکتر Troll شما در همان Warband می‌تواند، و سپس کاراکتر Human شما می‌تواند از آن خانه استفاده کند.

دسترسی و زمان‌بندی‌ها

برای دسترسی به سیستم پلیر هوسینگ در Midnight باید نسخه‌ی Midnight را پیش‌خرید یا خریداری کنید. طبق اعلام Ion Hazzikostas، بخش عمده‌ای از هوسینگ به همراه پچ 11.2.7 بازی وار ویتین (آخرین پچ اکسپنشن فعلی) منتشر خواهد شد. این پچ که احتمالاً تا پایان سال جاری عرضه می‌شود، به خریداران Midnight امکان می‌دهد خانه خود را دریافت کرده و کار تزئین آن را شروع کنند. با این حال، نسخه‌ی 11.2.7 کامل نیست: در این مرحله شما می‌توانید خانه‌تان را تحویل بگیرید و دکوراسیون پایه را بچینید ولی سیستم کامل محله‌ها و چالش‌های ناحیه‌ای (تسک‌ها و رویدادهای محله‌ای) با انتشار نهایی Midnight در اوایل 2026 فعال خواهد شد. به علاوه، بازیکنانی که Midnight را پیش‌خرید نکرده‌اند نیز از پچ 11.2.7 می‌توانند آیتم‌های تزئینی را جمع‌آوری کنند اما خود خانه را پیش از عرضه نهایی دریافت نخواهند کرد. به بیان دیگر، خرید نسخه Midnight در پچ 11.2.7 شرط لازم برای دسترسی زودهنگام به پلیر هاوسینگ است.

محله‌ها: قلب تپنده Player Housing

محله‌ها: قلب تپنده Player Housing

Blizzard با طراحی Player Housing بر مبنای تعاملات اجتماعی، محله‌ها (Neighborhoods) را به عنوان هسته اصلی این سیستم معرفی کرده است. این محله‌ها، فضاهای ویژه‌ای هستند که خانه‌های بازیکنان در آن‌ها قرار می‌گیرند و قرار است در آینده، مناطق بیشتری نیز به آن‌ها اضافه شود. در زمان عرضه Midnight، دو منطقه اصلی برای Housing در نظر گرفته شده است: یکی برای Alliance و دیگری برای Horde.

منطقه Founder’s Point برای الاینس (Alliance) و Razorwind Shores برای هورد. هر یک از این مناطق خود به چند محله (Neighborhood) تقسیم شده که در هر محله حدود 50 پلاک زمین (قطعه) وجود دارد و هر پلاک یک خانه مستقل را در بر می‌گیرد. طراحان blizzard تأکید کرده‌اند که فضای کافی بین پلاک‌ها تعبیه شده است تا بازیکنان بتوانند حیاط خود را تزیین کنند بدون آنکه تزئینات همسایه باعث تداخل شود. تنوع محیطی نیز بسیار بالاست؛ در هر دو منطقه شاهد بیوم‌های مختلف (جنگل، دشت، بیابان و …) و یک هاب مرکزی پویا با NPC ها و چالش‌های منطقه‌ای خواهید بود.

الهام‌گیری از مناطق کلاسیک

مناطق Player Housing از محیط‌های کلاسیک و نمادین World of Warcraft الهام گرفته‌اند تا حس آشنایی و نوستالژی را برای بازیکنان تداعی کنند. منطقه Alliance از Elwynn Forest با الهاماتی از Westfall و Duskwood بهره می‌برد، در حالی که منطقه Horde از Durotar، خط ساحلی آن و Azshara الهام گرفته است. این انتخاب‌ها به دلیل نمادین بودن و حس خانه‌ای که برای بسیاری از بازیکنان ایجاد می‌کنند، صورت گرفته است.

چرا تنها دو محله در ابتدا؟

Blizzard دلایل مشخصی برای محدود کردن تعداد محله‌ها در زمان عرضه دارد:

1.تمرکز بر تعاملات اجتماعی: داشتن محله‌های متعدد و پراکنده، با هدف اصلی Blizzard که ایجاد یک ویژگی اجتماعی عمیق است، در تضاد است. در دنیایی که بازیکنان می‌توانند در مناطق بسیار متفاوتی زندگی کنند، پراکندگی افزایش می‌یابد و حتی با وجود سیستم‌های شاردینگ (sharding) قوی، شانس دیدن و تعامل با سایر بازیکنان به سرعت کاهش می‌یابد.

2.کیفیت بر کمیت: Blizzard ترجیح می‌دهد کار عالی را با تعداد کمی از مناطق انجام دهد تا اینکه کار قابل قبولی را در تعداد زیادی از مناطق ارائه دهد. این رویکرد تضمین می‌کند که مناطق Housing با کیفیت بالا و جزئیات فراوان طراحی شوند، به جای اینکه بازیکنان را به Instance های شخصی و جدا از دنیای بازی ببرند.

انواع محله‌ها: عمومی و خصوصی

انواع محله‌ها: عمومی و خصوصی

بازیکنان می‌توانند بین دو نوع محله مختلف انتخاب کنند: Public (عمومی) و Private (خصوصی). هر محله ظرفیت حدود 50 خانه را دارد:

•محله‌های عمومی (Public Neighborhoods): این محله‌ها توسط سرور مدیریت می‌شوند و بازیکنان تصادفی به عنوان همسایه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. این گزینه برای کسانی است که می‌خواهند به سادگی در یک محیط اجتماعی زندگی کنند و با بازیکنان جدید آشنا شوند.

•محله‌های خصوصی (Private Neighborhoods): این محله‌ها توسط گروه‌های کوچک‌تر مانند دوستان یا گیلدها ایجاد می‌شوند و کنترل کاملی بر عضویت دارند. این امکان به گروه‌ها می‌دهد تا فضای اختصاصی خود را داشته باشند و تعاملات نزدیک‌تری را تجربه کنند. این ویژگی به ویژه برای گیلدها و گروه‌های بازی که می‌خواهند یک پایگاه مشترک داشته باشند، بسیار جذاب خواهد بود.
همچنین اگر عضوی از گیلد خارج شود یا از محله حذف گردد، خانه او برای مدتی ذخیره و در حالت «Packed» باقی می‌ماند تا در صورت خرید خانه جدید یا بازگشت او دوباره unpack شود.

طراحی و شخصی‌سازی خانه: از پایه تا شاهکار

طراحی و شخصی‌سازی خانه: از پایه تا شاهکار

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های Player Housing، آزادی بی‌نظیری است که در طراحی و شخصی‌سازی خانه به بازیکنان داده می‌شود. Blizzard ابزارهایی را فراهم کرده است که به شما امکان می‌دهد از یک طرح پایه شروع کرده و آن را به یک شاهکار منحصر به فرد تبدیل کنید.

ساختار و معماری داخلی

سیستم طراحی داخلی به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با انتخاب طرح‌های پایه (Floorplan)، ساختار خانه خود را شکل دهند. شما می‌توانید اتاق‌های جدید اضافه کنید و حتی طبقات بیشتری بسازید. تنوع در اشکال اتاق‌ها، از راهروهای ساده گرفته تا اتاق‌های هشت‌ضلعی و راه‌پله‌های چند طبقه، به شما امکان می‌دهد تا فضایی کاملاً شخصی و پیچیده ایجاد کنید. اگرچه طراحی داخلی بسیار انعطاف‌پذیر است، اما بعید به نظر می‌رسد که این تغییرات بر ظاهر بیرونی ساختمان تأثیر بگذارد.

دیوارها، کف و سقف خانه نیز قابل شخصی‌سازی هستند و می‌توانید آن‌ها را با تم‌های فرهنگی مختلف تزیین کنید. این تم‌ها شامل:

•Human (Folk): با الهام از معماری و فرهنگ انسانی

•Orcish (Rugged): با حال و هوای خشن و زمخت اورک‌ها

•Night Elf (Bel’ameth): با زیبایی و ظرافت نایت الف ها

•Blood Elf (Silvermoon): با شکوه و تجمل بلاد الف ها

این تنوع به بازیکنان اجازه می‌دهد تا خانه‌ای بسازند که نه تنها سلیقه شخصی آن‌ها را منعکس کند، بلکه با هویت نژادی و فکشنی کاراکترشان نیز همخوانی داشته باشد.

دکوراسیون: نمایش هویت و دستاوردها

دکوراسیون خانه از طریق دسته‌بندی‌های مختلفی مدیریت می‌شود که شامل:

•مبلمان (Furniture): انواع میز، صندلی، تخت و کمد

•فضای ذخیره‌سازی (Storage): صندوق‌ها و قفسه‌ها برای نگهداری آیتم‌ها

•نورپردازی (Lights): چراغ‌ها و منابع نوری که می‌توانند روشن و خاموش شوند

•کف‌پوش‌ها (Floor coverings): فرش‌ها، پوست خرس و سایر پوشش‌های کف

•گیاهان (Flora): درختان، بوته‌ها و گل‌ها برای افزودن طراوت به فضا

•تروفی‌ها (Trophies): سیستمی جذاب برای نمایش دستاوردهای درون بازی شما. به عنوان مثال، می‌توانید سر Onyxia را به عنوان یک تروفی بر روی دیوار خانه خود نصب کنید! این ویژگی به بازیکنان امکان می‌دهد تا افتخارات و خاطرات خود را به نمایش بگذارند.

انتظار می‌رود دکوراسیون‌های جدید از طریق فعالیت‌های مختلف درون بازی، مانند دراپ از باس‌ها، ریرها، و تکمیل کوئست‌ها، قابل دستیابی باشند. این امر به بازیکنان انگیزه می‌دهد تا به کاوش در دنیای بازی ادامه دهند و مجموعه‌های دکوراسیون خود را گسترش دهند.

امکانات و ویژگی‌ها

  • چیدمان پیشرفته: سیستم پلیر هاوسینگ WoW اجازه می‌دهد اشیاء را در خانه خود تغییر اندازه (scale) و چرخش دلخواه دهید و حتی در صورت نیاز بدون محدودیت کامل (unlimited clipping) کنار هم قرار دهید. این قابلیت‌ها امکان طراحی خلاقانه و مجللِ دکوراسیون را برای بازیکن فراهم می‌کند.
  • درون‌ریزی چیدمان‌ها: Blizzard تایید کرده که قابلیت import (درون‌ریزی) چیدمان خانه‌های ساخته شده توسط دیگر بازیکنان وجود خواهد داشت. بدین ترتیب می‌توانید از طرح‌های خلاقانه‌ی سایر بازیکنان استفاده کنید یا چیدمانی که ساخته‌اید را با دیگران به اشتراک بگذارید.
  • فعالیت‌های محله‌ای (Endeavors): هر ماه چالش‌هایی محله‌ای انجام‌پذیر برای همه ساکنان محله تعریف می‌شود که شامل مأموریت‌های گوناگون (جمع‌آوری منابع، ساخت‌و‌ساز، کوئست‌ها و حتی فعالیت در دانجن ها یا ریدها) است. با تکمیل هر Endeavor آیتم‌های تزئینی تم‌دار و جوایز مخصوص آن بخش آزاد می‌شوند. این فعالیت‌ها امکان تعامل گروهی و پیشرفت مشترک را برای ساکنان محله فراهم می‌آورد.
  • کنترل دسترسی: هر خانه مجهز به تنظیمات حریم خصوصی (permission) مجزاست که تعیین می‌کند چه کسانی (دوستان، هم‌گیلدی‌ها، همسایه‌ها یا عموم) حق ورود به حیاط یا داخل منزل را دارند. می‌توانید خانه خود را کاملاً خصوصی نگه دارید یا زمان‌هایی آن را به روی دوستان باز کنید.
  • محیط پویا و قابل توسعه: محله‌ها به شکلی پویا طراحی شده‌اند و بنا بر برنامه‌ریزی توسعه‌دهندگان، امکان افزودن محتوا و ویژگی‌های جدید (مانند سیستم‌های مشارکتی بزرگ‌تر یا رویدادهای ویژه) در آینده وجود دارد. به این ترتیب دنیای هاوسینگ بگونه‌ای طراحی شده که در طول زمان گسترش یابد و همچنان برای بازیکنان جذاب باقی بماند.

قابلیت Import/Export: اشتراک‌گذاری خلاقیت

یکی از ویژگی‌های هیجان‌انگیز دیگر، قابلیت Import/Export است که به بازیکنان امکان می‌دهد طرح‌های خانه و دکوراسیون‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این قابلیت، مشابه سیستم اشتراک‌گذاری Talent ها، به جامعه بازیکنان اجازه می‌دهد تا خلاقیت‌های یکدیگر را کپی کرده و بر اساس آن‌ها طرح‌های جدیدی بسازند. این امر به رشد و پویایی جامعه Player Housing کمک شایانی خواهد کرد و بازیکنان می‌توانند از ایده‌های یکدیگر الهام بگیرند و حتی قطعات مبلمان کاملاً جدیدی را با ترکیب و چینش آیتم‌های موجود ایجاد کنند.

مقایسه با سایر سیستم‌ها

هوسینگ Midnight نسبت به بسیاری از بازی‌های MMO مزیت‌های مهمی دارد. بر خلاف بازی‌هایی مانند Final Fantasy XIV که تعداد محدود خانه دارند و دسترسی به آنها ممکن است نیازمند قرعه‌کشی و شانس باشد، در سیستم هاوسینگ WoW محله‌ها به صورت خودکار به تعداد نامحدود ایجاد می‌شوند و بازیکنان هیچ پیغامی مبنی بر «پر بودن» محله‌ها نمی‌بینند. همچنین برخلاف آن بازی‌ها که در صورت عدم فعالیت بازیکن ممکن است خانه او حذف شود، در WoW وضعیت خانه حفظ می‌شود: اگر خانه‌تان را منتقل کنید یا از گیلد اخراج شوید، تمامی اثاثیه‌تان ذخیره می‌ماند و می‌توانید در خانه جدید آنها را بازسازی کنید. در نتیجه هیچ‌گاه نگرانی از دست دادن دکوراسیون خود نخواهید داشت.

سوالات بی‌پاسخ و انتظارات آینده

با وجود تمامی جزئیات هیجان‌انگیزی که Blizzard در مورد Player Housing منتشر کرده است، هنوز هم سوالات مهمی وجود دارد که پاسخ آن‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر تجربه نهایی بازیکنان داشته باشد. این سوالات، بیشتر به نحوه ادغام این قابلیت در اکوسیستم کلی بازی و پایداری آن در طولانی‌مدت مربوط می‌شود:

•نحوه دسترسی به خانه: چگونه بازیکنان می‌توانند به خانه خود دسترسی پیدا کنند؟ آیا پورتال‌هایی به هاب‌های کوئست وجود خواهد داشت؟ آیا خانه به عنوان یک استراحتگاه (Resting Spot) عمل خواهد کرد که بازیکنان بتوانند برای کسب Rested XP در آن لاگ اوت کنند؟ این جنبه از دسترسی، بر راحتی و کاربردی بودن خانه تأثیر مستقیم خواهد داشت.

•تعامل با NPC ها در محله‌ها: آیا محله‌ها صرفاً شامل خانه‌های بازیکنان خواهند بود یا NPCهایی نیز در آن‌ها حضور خواهند داشت که بازیکنان بتوانند با آن‌ها تعامل کنند؟ وجود NPCها می‌تواند حس زندگی و پویایی بیشتری به محله‌ها ببخشد، مشابه آنچه در Mists of Pandaria تجربه شد.

•امکان افزودن سازه‌های تولید کننده منابع: آیا Player Housing می‌تواند به سیستمی مشابه Garrison در Warlords of Draenor تبدیل شود که بازیکنان بتوانند سازه‌هایی برای تولید منابع یا جذب پیروان (Followers) به آن اضافه کنند؟ یا Blizzard قصد دارد آن را صرفاً به عنوان یک ویژگی زیبایی‌شناختی و اجتماعی حفظ کند؟

•نقش Player Housing در طولانی‌مدت: World of Warcraft در گذشته ویژگی‌های بزرگی را معرفی کرده است که در اکسپنشن‌های بعدی تا حد زیادی بی‌اهمیت شده‌اند (مانند Garrison یا Class Hall). سوال اصلی این است که Blizzard چگونه قصد دارد از بی‌اهمیت شدن Player Housing در اکسپنشن‌های آینده جلوگیری کند و اطمینان حاصل کند که این ویژگی برای مدت طولانی جذاب و مرتبط باقی بماند. آیا صرفاً زیبایی‌شناختی بودن آن می‌تواند به آن طول عمر ببخشد، یا نیاز به ادغام عمیق‌تر در گیم‌پلی دارد؟

پاسخ به این سوالات، تعیین‌کننده میزان هیجان و تعهد بازیکنان به Player Housing در بلندمدت خواهد بود. با این حال، شروع قوی و تعهد Blizzard به توسعه مداوم این ویژگی، امیدبخش است.

پاداش‌های پیش‌خرید Epic Edition مرتبط با Housing

پاداش‌های پیش‌خرید Epic Edition مرتبط با Housing

برای بازیکنانی که قصد دارند تجربه Player Housing خود را از همان ابتدا به حداکثر برسانند، پیش‌خرید نسخه Epic Edition اکسپنشن Midnight مزایای ویژه‌ای را به همراه دارد که مستقیماً با قابلیت Housing مرتبط است:

•دسترسی زودهنگام به Housing (Housing Early Access): با پیش‌خرید Epic Edition، شما می‌توانید پیش از عرضه رسمی Midnight، به سیستم Housing دسترسی پیدا کنید. این به شما فرصت می‌دهد تا زودتر از سایر بازیکنان، خانه‌ی رویایی خود را در آزروث بسازید، آن را شخصی‌سازی و تزئین کنید و برای ماجراجویی‌های بزرگ بعدی آماده شوید.

•دکوراسیون‌های با تم Midnight (Midnight Housing Decor): این نسخه شامل مجموعه‌ای از دکوراسیون‌های منحصر به فرد با تم Midnight است که به شما امکان می‌دهد خانه‌ی خود را با آیتم‌های خاص و زیبا تزیین کنید. این دکوراسیون‌ها شامل Light-Infused Rotunda، Void-Corrupted Rotunda، Light-Infused Fountain، Void-Corrupted Fountain و چهار نقاشی نمادین از شخصیت‌ها می‌شوند. این آیتم‌ها به شما کمک می‌کنند تا فضایی منحصر به فرد و متناسب با حال و هوای اکسپنشن Midnight ایجاد کنید.

نتیجه‌گیری: خانه‌ای که همیشه آرزویش را داشتیم

قابلیت Player Housing در World of Warcraft: Midnight، بدون شک یکی از هیجان‌انگیزترین و مورد انتظارترین ویژگی‌هایی است که Blizzard تا به حال معرفی کرده است. این سیستم، نه تنها به بازیکنان این امکان را می‌دهد که فضایی شخصی و منحصر به فرد در دنیای آزروث داشته باشند، بلکه با تمرکز بر جنبه‌های اجتماعی و تعاملی، پتانسیل ایجاد جوامع پویا و فعال را نیز داراست.

از آزادی بی‌نظیر در طراحی داخلی و خارجی خانه گرفته تا امکان اشتراک‌گذاری خلاقیت‌ها با دیگران، Player Housing وعده یک تجربه غنی و عمیق را می‌دهد. اگرچه هنوز سوالاتی در مورد جزئیات و آینده این قابلیت وجود دارد، اما رویکرد Blizzard در ارائه یک سیستم قابل دسترس برای همه و تعهد به توسعه مداوم آن، بسیار امیدبخش است.

اکنون زمان آن فرا رسیده است که رویای داشتن خانه‌ای در آزروث را به واقعیت تبدیل کنید. با پیش‌خرید اکسپنشن Midnight، نه تنها به ماجراجویی‌های جدید قدم می‌گذارید، بلکه می‌توانید زودتر از سایرین، خانه‌ی رویایی خود را بسازید و آن را به نمایش بگذارید. برای خرید اکسپنشن Midnight و شروع این سفر هیجان‌انگیز، می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

خرید میدنایت اروپا – Midnight Europe

خانه‌ی شما در آزروث منتظر شماست!

برای دیدن پست های بیشتر به بخش های اخبار و آموزش سایت ما سر بزنید.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
اشتراک گذاری مطلب :

مطلب های مرتبط