⚔️ تغییرات بزرگ کنترل و Interrupt در WoW Midnight | استن‌ها ضعیف‌تر و اینتراپت‌ها طولانی‌تر شدند

تغییرات سیستم مبارزه در WoW Midnight

📚 فهرست مطالب

    بلیزارد در جدیدترین نسخه‌ی آلفای World of Warcraft: Midnight، تغییرات عمیقی در سیستم Crowd Control (CC) و Interruptها اعمال کرده است.
    این تغییرات هم برای بازیکنان PvE و هم PvP تأثیر قابل‌توجهی دارند و هدف اصلی آن‌ها ایجاد تعادل بیشتر، وضوح مکانیک‌ها و حذف وابستگی به Addonهای پیگیری Diminishing Return است.

    🧠 تغییر در سیستم Diminishing Return (بازدهی کاهش‌یابنده)

    🎯 هدف اصلی

    حذف پیچیدگی‌های غیرضروری، کاهش نیاز به ردیابی DR در PvE و ایجاد تجربه‌ای قابل‌پیش‌بینی‌تر در PvP.

    📉 کاهش مصونیت کامل (Less Diminishing Returns)

    در نسخه‌ی Midnight، دشمنان در PvE دیگر پس از سه استن کاملاً ایمن نمی‌شوند.
    در عوض، مدت زمان استن در هر بار استفاده به نصف کاهش می‌یابد تا زمانی که به حداقل ۱/۱۶ از زمان اولیه برسد، و پس از ۱۶ ثانیه ریست می‌شود.

    🔹 نتیجه:

    • دیگر نیازی به محاسبه یا Addon برای ردیابی DR نیست.
    • گروه‌هایی با CC زیاد، حالا مؤثرتر و قابل‌اعتمادتر خواهند بود.

    ⚔️ تغییرات در PvP

    در نبردهای PvP، بلیزارد تصمیم گرفته ایمنی از کنترل‌ها سریع‌تر اعمال شود.
    بازیکنان پس از دو بار اعمال کنترل از یک نوع (مثلاً دو استن پشت سر هم)، نسبت به آن نوع کاملاً ایمن می‌شوند.
    این عدد قبلاً سه بار بود.

    🎯 هدف: جلوگیری از Chain-Stunهای طولانی و افزایش قابلیت واکنش بازیکنان.

    📜 یادداشت توسعه‌دهندگان (Developer Notes)

    “می‌خواستیم CCها در PvP کمتر آزاردهنده باشند، اما در PvE حس روان‌تری داشته باشند.
    در نتیجه ایمنی کامل در PvE حذف شد تا سیستم ساده‌تر شود، و در PvP تعداد دفعات لازم برای ایمنی به ۲ کاهش یافت.”

    ⏱️ افزایش مدت Interruptها در Midnight

    بلیزارد علاوه بر سیستم کنترل، مدت زمان قطع جادوها (Interrupt Duration) را نیز به‌طور متوسط ۲ ثانیه افزایش داده است.
    هدف از این تغییر، تقویت نقش ضدکسترها (Anti-Caster) در دانجن‌ها و Raidهاست.

    🔹 میانگین جدید Interruptها (در PvE فقط)

    کلاسقابلیتمدت جدیدمدت قبلیتغییر
    Death KnightMind Freeze5s3s+2s
    Demon HunterDisrupt5s3s+2s
    DruidSkull Bash5s3s+2s
    Druid (Balance)Solar Beam7s5s+2s
    EvokerQuell6s4s+2s
    HunterCounter Shot5s3s+2s
    Hunter (Survival)Muzzle5s3s+2s
    MageCounterspell7s5s+2s
    MonkSpear Hand Strike5s3s+2s
    PaladinRebuke5s3s+2s
    Priest (Shadow)Silence5s PvE / 4s PvP3s+2s PvE
    RogueKick6s3s+3s
    ShamanWind Shear4s2s+2s
    WarlockSpell Lock7s5s+2s
    Warlock (Demonology)Axe Toss5s3s+2s
    WarriorPummel5s3s+2s

    📌 توجه: این تغییرات در PvP تأثیری ندارند تا از سوءاستفاده در رقابت‌ها جلوگیری شود.

    💬 تحلیل ووآنلاین

    🔹 این تغییرات دو پیام مهم دارند:

    1. استراتژی PvE حالا اهمیت بیشتری دارد، چون استن‌ها و اینتراپت‌ها ماندگاری بیشتری دارند و گروه‌های منظم می‌توانند باس‌ها را بهتر کنترل کنند.
    2. بازیکنان PvP از “Chain Control”های آزاردهنده نجات پیدا می‌کنند و بازی رقابتی‌تر و مهارتی‌تر می‌شود.

    🎯 به زبان ساده:

    “Midnight” قرار است کمتر اسپمی و بیشتر تاکتیکی باشد.

    🧭 جمع‌بندی

    تغییرات Diminishing Return و Interrupt Duration در آلفای Midnight یکی از بنیادی‌ترین بازطراحی‌های سیستم کامبت در تاریخ World of Warcraft محسوب می‌شود.
    این تغییرات نه‌تنها تجربه‌ی دانجن‌ها را تاکتیکی‌تر می‌کند، بلکه PvP را نیز از استن‌های پیاپی نجات می‌دهد.

    برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
    اشتراک گذاری مطلب :

    مطلب های مرتبط